julkaisujaverkossa
Uutisblogi

Psykologisia temppuja kauppoihin, jotka saavat osakkeesi myymään paremmin

Jos sinulla on kaupallinen kauppa, joka myy tuotteita, on tärkeää, että olet tietoinen siitä, kuinka monet tekijät voivat vaikuttaa mahdolliseen menestykseesi tai epäonnistumiseen. On mahdollista, että mietit paljon myymälän sijaintia, myytäviä tuotteita, samoin kuin hintapisteitä, voittomarginaaleja ja itse osakkeen luonnetta.

Mutta myös muilla tekijöillä on ratkaiseva rooli – mukaan lukien sellaiset näennäisesti hämärät asiat, kuten sisustus ja tapa, jolla asetat tuotteet. Aivan oikein: muutama yksinkertainen mahdollisuus myymäläsi ulkoasuun ja sisustukseen voi lisätä huomattavasti myyntiäsi ja siten lisätä voittojasi ja menestystäsi yrityksenä. Kuulostaako epätodennäköiseltä? Lue eteenpäin, niin tarkastelemme psykologista voimaa, joka myymäläsi ulkoasulla on asiakkaisiisi…

Väri

Jollakin niinkin yksinkertaisella asialla kuin seinien värillä ja muualla myymälässäsi voi olla valtava vaikutus siihen, miltä asiakkaat tuntevat tullessaan tiloihin.

Tiesitkö esimerkiksi, että tämän vuoksi pikaruokaravintolat, kuten McDonalds, käyttävät usein punaisia ​​ja oransseja värejä suunnittelussaan (katso ensi kerralla)? Tämä itse asiassa nostaa sykettä ja saa meidät tuntemaan olomme hieman ahdistuneeksi ja innokkaaksi jatkamaan liikkumista. Tämä puolestaan ​​estää meitä oleskelemasta liian pitkään näissä toimipaikoissa eli teemme tilauksemme ja lähdemme nopeammin, mikä lisää elintarvikeketjun liikevaihtoa. Älykäs!

Punaisten värien käyttäminen on hyvä tapa kiirehtiä ihmisiä kauppaan, mikä voi olla loistava tapa kannustaa äkillisiin päätöksiin, jotka ovat luonteeltaan tunnepitoisempia (useimmat ostoksistamme ovat tunteellisia). Toisaalta, jos haluat kannustaa asiakkaitasi jäämään pidempään ja välttää heidän nopeaa poistumistaan, sinun kannattaa käyttää “henkeämpiä” värejä, kuten sinisiä ja vihreitä, jotka saavat heidät rentoutumaan. Tämä kannustaa pitkiin selaamiseen.

Layout

Asettelulla voi myös olla samanlainen vaikutus ja se vaikuttaa siihen, miltä asiakkaasi tuntuu selaessaan. Täällä tungosta ja suljettu tila voi jälleen saada asiakkaat tuntemaan olonsa kiireisiksi ja ahdistuneiksi ja melkein klaustrofobiseksi – hyödyllistä, jos tavoittelet liukuhihnamaista palvelua.

Toisaalta, jos haluat asiakkaiden viihtyvän ja viipyvän pidempään myymälöissäsi, kannattaa yrittää luoda tilan tuntua. Vaikka se sanoi, että haluat välttää antamasta heille tunnetta, että heitä tarkkaillaan.

Tilaus

 on myös suuri ero psykologisesti useilla tasoilla. Tiesitkö esimerkiksi, että kalliin näköisen tuotteen sijoittaminen paljon halvemman viereen on loistava tapa saada halpa näyttämään entistä edullisemmalta ja siten kannustaa myyntiin? Tätä kutsutaan “kontrastiksi”.

Ja tietysti me kaikki tiedämme POS-näyttöjen (point of sale) -näyttöjen voiman, jotka osoittavat jälleen kerran oikean asettelun valinnan voiman!

Comments are closed.